03.02.2017
PRIŠEL JE ČAS, DA OPREMIMO OTROŠKO / MLADINSKO SOBO

Več o tem...

PRIŠEL JE ČAS, DA OPREMIMO OTROŠKO / MLADINSKO SOBO

 

Opremljanje otroških in mladinskih sob je zabavno v vseh pogledih. V načeloma majhnem prostoru je potrebno zagotoviti dnevnim in spalnim potrebam. Soba je lahko namenjena enemu ali pa več otrokom. Enakega spola ali različnega. Otroka sta lahko tudi različnih generacij.

Vse to bistveno vpliva na samo zasnovo interjerja sobice. Velja se držati načela manj je več, in narediti osnovo nevtralno, ki jo lahko otrok skozi leta spreminja, dopolnjuje na lahek način (zamenjamo tapeto, pobarvamo stene, prestavimo poličke inp.).

 

 

Pri sami zasnovi si lahko pomagamo na način, da sobo razdelimo na 5 delov. Nezanemarljiv, vendar velikokratpozabljen, je vhodni del. Družabni in delovni del sta lahko združena, če pa je možnost tudi ločena. Družaben del se lahko poveže s spalnim delom. Omenjene kotičke, lahko ločuje garderobni del.

 

Vhodni del

Otroška soba je stanovanje v malem, zato si zasluži svoj vhodni del. Lahko je čisto majhen, ali pa prostoren. Lahko je združen z garderobo ali pa je samostojen. Če bo soba nudila pametno razporeditev odlagalnih površin, bo lahko bolj pospravljena, zračna in prijetna.

Družabni del

Pri otroški sobi je potrebno misliti v naprej. Z leti se opremo zgolj smiselno dopolnjuje. Ravno družabni del, del za igro, je v predšolski dobi zelo pomemben in je po navadi v tem obdobju večji (ker otrok še ne potrebuje velike pisalne mize). Smiselno je, da je ta del fleksibilen, čim bolj prazen. Tako ga otrok lahko vsakič znova oblikuje, spodbuja domišljijo. Zakaj bi morali imeti kupljen lep šotor v katerem se otrok igra, če ga lahko sam oz. skupaj s starši ali drugimi otroki naredi s pomočjo pregrinjal, posteljnine inp? Naslednjič se lahko igra na leteči preprogi ali pa si sezida hiško.

Da je lahko odprtega prostora čim več, je potrebno predvideti dostopne shranjevalne elemente za igrače, kasneje šolske potrebščine inp. V prvi fazi so lahko ti elementi na tleh (dostop), kasneje pa se jih lahko dvigne in pritrdi na steno, morda nad pisalno mizo.

Delovni prostor

Delovni del nastopi v šolskem obdobju ali nekoliko prej. Na račun postavitve delovnega dela se nekoliko zmanjša prazen, družaben prostor. Če pa je soba velika, to ni potrebno. Vsebuje pisalno mizo, udoben stol, predalnik, poličke, itd. Zopet so zelo pomembne odlagalne površine. Tako je miza lahko dokaj prosta in zadosti ustvarjalnim in šolskim potrebam. Zelo je pomembno, da iz pozicije sedenja za mizo, otrok nadzoruje vhodni del. Če je mogoče, tudi vidi skozi okno. Vendar ne direktno, ker lahko pogled na okolico otroka pri pisanju domačih nalog hitro zanese med oblake. Najbolje je, da je miza pozicionirana tako, da je na eni (levi ali desni) strani mize okno in na nasprotni vhod. Tako je lahko otrok skoncentriran na delo, hkrati pa s kotičkom očesa spremlja dogajanje okrog sebe in ni nervozen. Včasih to žal ni mogoče, ampak je potrebno skleniti kakšen kompromis. Nikakor pa ni dobro, da s pozicijo pisalne mize otrok kaže hrbet vhodu v prostor. Ne pozabimo na primerno funkcionalno razsvetljavo delovne mize. Pozicije priklopov določimo, še predno bo miza v prostoru. Tako se izognemo kasnejšim premikom inštalacij.

Spalni del

Spalni del vsebuje posteljo, bralno lučko, odlagalno površino. Če je soba velika, jo lahko s pomočjo garderobne omare ločimo od preostalega dela sobe. Zopet je pomembno da otrok lahko nadzoruje vhod v prostor in če ga lahko zbudijo sončni žarki. Pozorni pa moramo biti na prepih – ni najbolje, če postelja seka pot med oknom in vrati. Čez dan in ob obiskih lahko postelja postane prava sedežna garnitura.

Garderoba

Del namenjen shranjevanju oblačil je lahko ločnica med vhodnim in preostalim delom sobice, če je le-ta dovolj velika. Če imamo možnost, smiselno umestimo tudi zrcalo, v puberteti bo prišlo še kako prav. Omara je lahko samostojna, v sredini prostora, ob steni ali pa vgradna. Lahko se zgodi pod dvignjeno posteljo ali kako drugače. Zaključena je lahko s knjižnimi policami, obešali ipd.